مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 07:452021-11-11اقتصادي

افزایش جمعیت سن در مزارع گندم کشور/مبارزه با سن مادر ضروری است


مدیر کل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: به دلیل کاهش بارندگی و افزایش دمای هوا در سال زراعی جاری احتمال افزایش جمعیت سن در مزارع کشور بالا است.

- ، سعید معین صبح پنجشنبه در در سومین جلسه ستاد سن غلات استان، بر ضرورت پایش های مستمر توسط کارشناسان و مبارزه به موقع در زمان اعلامی از سوی شبکه های مراقبت تاکید کرد و افزود: به دلیل کاهش بارندگی و افزایش دما در سال زراعی پیش رو احتمال افزایش جمعیت سن و در نهایت سن زدگی در مزارع گندم کشور بالا خواهد بود.

وی اظهار کرد: مبارزه با سن مادری در سال جاری خیلی مهم است، اگر سن مادر به مرحله تخم ریزی برسد، در در این مرحله مبارزه بیهوده خواهد بود، از این رو باید تلاش کرد تا با کاهش آفت سن مادری در هر هکتار به همان نسبت تعداد پوره نیز کاهش یابد.

معین با بیان اینکه بر اساس آمار پژوهشکده غله کشور تا پایان شهریور ماه 1400 از 204 هزار تن میزان خرید تضمینی گندم استان آذربایجان غربی در حدود 797 تن سن زدگی بالای 2 درصد بوده است و نسبت به سال خرید 39 صدم در صد است که در مقایسه با سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته و بی نظیر است، اما مبارزه اصولی تا کاهش آخرین آفات نیز باید تداوم داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش جمعیت سن در مزارع گندم کشور/مبارزه با سن مادر ضروری است

افزایش جمعیت سن در مزارع گندم کشور/مبارزه با سن مادر ضروری است