مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 10:202021-11-11فناوري

بخش هایی از تلسکوپ هابل در حالت ایمن قرار گرفت


تجهیزات علمی این تلسکوپ فضایی در روز دوشنبه، 25 اکتبر پس از آن که دچار مشکل همگام سازی در ارتباطات داخلی شد، در حالت ایمن (safe mode) قرار گرفتند.

- تجهیزات علمی این تلسکوپ فضایی در روز دوشنبه، 25 اکتبر پس از آن که دچار مشکل همگام سازی در ارتباطات داخلی شد، در حالت ایمن (safe mode) قرار گرفتند.

ناسا اعلام کرد گرچه دوربین پیشرفته تلسکوپ فضایی هابل دوباره کار خود را از سر گرفته است، اما برخی اجزای این تلسکوپ فضایی 30 ساله هنوز و پس از گذشت بیش از دو هفته از عملکرد نادرست همچنان در حالت ایمن هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، ناسا اعلام کرد تلسکوپ فضایی هابل با گذشت بیش از دو هفته از بروز یک مشکل در سیستم آن، هنوز بخش های زیادی از آن در حالت ایمن قرار دارد، اما بخش هایی از این تلسکوپ فضایی 30 ساله نیز کار خود را مجددا از سر گرفته اند که دوربین پیشرفته نقشه برداری (ACS) هابل نیز جزو آن دسته از ابزار است که عملیات خود را مجددا از سر گرفته است.

دوربین پیشرفته نقشه برداری این تلسکوپ فضایی مشهور از 7 نوامبر دوباره شروع به کار کرده و از آن زمان تاکنون مشاهدات علمی فضایی را انجام می دهد.

ناسا در ادامه افزود که دوربین پیشرفته نقشه برداری، اولین ابزاری بود که بازیابی شد؛ زیرا هنگام بروز آخرین مشکل چندان دچار مشکل خاصی نشده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش هایی از تلسکوپ هابل در حالت ایمن قرار گرفت

بخش هایی از تلسکوپ هابل در حالت ایمن قرار گرفت