مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 12:152021-11-11سياسي

همایش «پیوندهای علمی و فرهنگی ایران و یمن » برگزار شد


همایش پیوندهای علمی وفرهنگی ایران و یمن به میزبانی آمل برگزار و ظرفیت های دو کشور دراین بخش بررسی شد.

- ، حامد برجسته بعدازظهر پنجشنبه در همایش پیوندهای علمی و فرهنگی ایران و یمن در آمل گفت: بقعه ناصر الحق مربوط به سدهٔ 9 ه جری قمری، محل دفن حسن بن علی ناصر الکبیر معروف به اطروش بنیانگذار حکومت علویان در شمال ایران است که از او به عنوان نخستین حاکم شیعی سرزمین طبرستان، دیلمان و گیلان نام می برند در منطقه پایین بازار آمل واقع شده است.

برجسته افزود: بقعه ناصرالحق در شهرستان آمل طرفداران زیادی در کشورهای مسلمان به ویژه کشور یمن دارد به گونه ای که وی را از بزرگان مذهب زیدیه می دانند و به واسطه این مناسبات مهم تاریخی و دینی ومذهبی در طول سال محل رفت وآمد گردشگران زیادی از کشور یمن به شهرستان آمل است.

وی ادامه داد، بقعه ناصرالحق محل دفن حسن بن علی ناصر الکبیر معروف به اطروش در شهرستان آمل حلقه ارتباط ایران اسلامی و کشور یمن انقلابی است و این مکان می تواند پیوندهای فرهنگی، دینی وعلمی دو کشور به خصوص شهرستان آمل را عمیق تر وتحکیم ببخشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی ادامه داد، در چند سال گذشته وبا تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و به درخواست شیعیان کشور یمن برای زیارت بقعه ناصرالحق در شهرستان آمل، شرایط بازسازی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش «پیوندهای علمی و فرهنگی ایران و یمن » برگزار شد

همایش «پیوندهای علمی و فرهنگی ایران و یمن » برگزار شد