مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 13:152021-11-11حوادث

شهروند دیواندره ای 13 قلم اشیاء تاریخی را تحویل یگان حفاظت داد


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ردستان گفت: 13 قلم اشیاء تاریخی مربوط به دوران مادها و ماناها توسط شهروند دیواندره ای کشف و تحویل این سازمان داده شد.

- ، سرهنگ رسول مرادی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از شهروندان مسئولیت پذیر دیواندره ای در اقدامی تحسین برانگیز 13 قلم اشیا تاریخی را که در زمین کشاورزی خود یافته بود را تحویل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان داد.

وی افزود: این شهروند دیواندره ای که ساکن بخش هزارکانیان دیواندره است هنگام شخم زدن زمین کشاورزی خود به این اشیا تاریخی برخورد می کند که بلافاصله موضوع را به یگان حفاظت میراث فرهنگی اعلام می کند.

مرادی خاطرنشان کرد: پس از دریافت این گزارش کارشناسان یگان حفاظت به محل اعزام شدند و صحت این موضوع را تأیید کردند و اشیا تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اعلام کرد: اشیا کشف شده شامل یک عدد کوزه کوچک سفالی، چندین شیء مفرغی و سنگی مربوط به دوره تاریخی ماناها و مادها است.

مرادی در پایان سخنان خود با تقدیر از این اقدام فرهنگی شهروند دیواندره ای در خصوص واگذاری اشیا کشف شده به یگان حفاظت میراث فرهنگی اظهار داشت: امیدواریم روز به روز شاهد مشارکت مردم ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروند دیواندره ای 13 قلم اشیاء تاریخی را تحویل یگان حفاظت داد

شهروند دیواندره ای 13 قلم اشیاء تاریخی را تحویل یگان حفاظت داد