مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 14:552021-11-11سياسي

تداوم همکاری های راهبردی ایران و روسیه برای مقابله با تروریسم


دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در دیداری در دهلی نو بر تداوم همکاری های راهبردی دو کشور برای مقابله با تروریسم تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در جلسه مشترک دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه که صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه ای در دهلی نو برگزار شد، طرفین با تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی، همکاری راهبردی دو کشور در حوزه مقابله با تروریسم را اقدامی سازنده و ضروری برای ایجاد و حفاظت از صلح و ثبات در منطقه عنوان کردند.

در این دیدار علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان طی سخنانی با تبیین بحران های متعددی که منطقه را فرا گرفته از جمله بحران تروریسم، تجاوز نظامی، اشغالگری و بحران پناهجویان گفت: راه برون رفت از این شرایط، پایان دادن به دخالت کشورهای فرامنطقه ای به ویژه آمریکا و همکاری و اشتراک مساعی کشورهای منطقه برای اتخاذ راهکارهای بومی حل بحران است.

وی با اشاره به تحولات افغانستان در ماههای اخیر تاکید کرد: با توجه به ترکیب قومی و مذهبی جامعه افعانستان راه حل بحران این کشور تداوم گفتگوهای بین الافغانی و تشکیل دولت فراگیر بر اساس واقعیتهای جمعیتی در افغانستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم همکاری های راهبردی ایران و روسیه برای مقابله با تروریسم

تداوم همکاری های راهبردی ایران و روسیه برای مقابله با تروریسم