مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 15:352021-11-11سياسي

روایت کولبری که همرزم سردار دلها بود


اراک؛ چریک جانباز حمید چابک، زاده روستای زیبای کلاوه بود، روستایی که سخاوت زمین و آسمان تنها دارایی 25 خانوار ساکن آن بود و این سخاوت نیز از ترس ستم خان سالاری آن روزها جرأت بخشش نداشت.

جانباز چابک بهار سال 1310 در روستای کوهستانی کلاوه چشم به جهان گشود، آبان ماه امسال نخستین سالگرد آسمانی شدن این جانباز دلیر بود، به همین مناسبت با سردار کوهی مسئول عملیات قرارگاه رمضان، همرزم شهید دقایقی به گفت وگو نشستیم که وی زندگی این جانباز را اینگونه روایت کرد.

جانباز چابک در یکی از روستاهای استان کرمانشاه متولد شد اما شرایط سخت اقتصادی  او را ناچار به مهاجرت به اراک کرد و او بعد از مهاجرت به اراک در دوران جنگ راهی جبهه ها شد و بعد از حضور در عملیات های مختلف دچار مجروحیت شیمیایی شد و تا پایان عمر رنج جانبازی را تحمل کرد.

 شرایط دشوار زندگی و ستم خان سالاری آن روزها  حمید را که نوجوانی بیش نبود به جای کسب علم در مکتب خانه، راهی زمین های کشاورزی کرد تا یاری رسان معیشت خانواده باشد، کاری که حاصلش نه چشمی را سیر می کرد و نه دلی را.

حمید که آن زمان نوجوانی کم سن و سال بود برای بهبود شرایط معیشت خانواده و رهایی از تنگدستی در صف کولبران قرار گرفت و راهی مرز عراق در قصر شیرین و جوانرود شد  بی رحمی های ارباب روستا از یک سو و فقر، تنگدستی و ندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت کولبری که همرزم سردار دلها بود

روایت کولبری که همرزم سردار دلها بود