مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 16:402021-11-11اجتماعي

رد پای سلجوقیان در ریزش دیواره تونل مترو شهرری


خبرگزاری فارس از ری، عصر روز گذشته، در جریان حفاری مترو در خیابان غیوری شهرری محدوده مالک اشتر و حین عملیات احداث پروژه خط 6 بخشی از دیواره تونل دچار ریزش شد و دو نفر از کارگران دچار مصدومیت جزیی شدند که رفع شد.

با توجه به اینکه این حادثه در منطقه نزدیک به آثار تاریخی ارزشمندی همچون ابن بابویه و برج طغرل اتفاق افتاده، از حساسیت بیشتری برخوردار است همچنین شهر باستانی ری با وجود آثار تاریخی زیادی که دارد همواره دارای اهمیت است و باید مورد توجه و رسیدگی ویژه باشد.

احمد ابوحمزه پژوهشگر و کارشناس مسائل تاریخی در گفت و گو با خبرنگار فارس در ری، با اشاره به بروز این حادثه اظهار کرد: حدود 27 سال پیش در همین محدوده شهرری، بخشی از سطح زمین ریزش کرد که در پی آن بقایای یک بازارچه قدیمی در این محوطه نمایان شد.

وی گفت: در آن زمان شهرری دارای اداره میراث فرهنگی نبود و لذا موضوع به میراث استان تهران اعلام شد که در نهایت طبق اعلام آن اداره به دلیل نبود بودجه کافی و امکانات، حفاری برای نمایان شدن مابقی آثار تاریخی انجام نگرفت و محوطه ریزش شده نیز، پوشانده شد.

این استاد دانشگاه و ری شناس ادامه داد: این احتمال وجود دارد که ریزش فعلی تونل مترو با ریزش 27 سال پیش همین محدوده ارتباط داشته باشد زیرا حفاری فعلی در محل بقایای همان بازارچه قدیمی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای سلجوقیان در ریزش دیواره تونل مترو شهرری

رد پای سلجوقیان در ریزش دیواره تونل مترو شهرری