مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 18:002021-11-11بين الملل

بلاروس اروپا را به قطع جریان انتقال گاز تهدید کرد


الساندر لوکاشنکو رییس جمهوری بلاروس روز پنجشنبه احتمال قطع جریان انتقال گاز به اروپا را از خاک کشورش در برابر اعمال هرگونه تحریم های تازه اتحادیه اروپا بر مینسک مطرح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با متهم کردن بلاروس به حمله به کشور های عضو با تشویق هزاران مهاجر به تلاش برای گذر ار مرز لهستان، برای اعمال تحریم های تازه علیه مینسک آماده می شود.

لوکاشنکو هم پیمان روسیه با رد این اتهامات، 27 عضو اتحادیه اروپا و غرب را در دامن زدن به بحران پناهجویان در مرز کشورش با این نهاد اروپایی، مقصر دانست و احتمال قطع جریان خط لوله گاز را مطرح کرد که گاز طبیعی روسیه را از خاک بلاروس به لهستان و آلمان انتقال می دهد.

رییس جمهوری بلاروس گفت: درحالی که سوخت گرمایش اروپا از کشور ما می گذرد، اما باز هم ما را تهدید می کنند، اگر ما تصمیم به قطع جریان گاز طبیعی بگیرم، آن وقت چه خواهد شد؟ من به سران لهستان، لیتوانی و دیگر افراد نادان توصیه می کنم که پیش از سخن گفتن، فکر کنند.

بازار گاز اروپا که قیمت های آن در هفته گذشته به میزان بی سابقه ای بالا رفته، نسبت به هرگونه اختلال در جریان گاز روسیه از مسیر بلاروس، بسیار حساس خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاروس اروپا را به قطع جریان انتقال گاز تهدید کرد

بلاروس اروپا را به قطع جریان انتقال گاز تهدید کرد