مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 18:002021-11-11بين الملل

علاوی برای عبور از بحران از آیت الله سیستانی کمک خواست


«ایاد علاوی» رییس ائتلاف «الوطنیه» عراق با ارسال پیامی به آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق خواستار کمک فوری ایشان برای حفظ صلح و آرامش اجتماعی و توافق ملی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، لیلی عبداللطیف سخنگوی رسمی ائتلاف سیاسی الوطنیه عراق در بیانیه ای گفت: علاوی رییس این جبهه سیاسی در پیام خود به مرجع عالیقدر شیعیان عراق گفت که کشور به دلیل مشکلات و اختلافاتی که موجودیت آن را تهدید می کند، وضع نامساعدی دارد و اکنون، ناکامی، عقبگرد و چنددستگی نه تنها نیرو های شیعی که گروه های اهل سنت و کُرد را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

به گفته سخنگوی رسمی ائتلاف سیاسی الوطنیه عراق، علاوی در این پیام از مرجعیت شیعیان عراق خواست گام های موثر و فعالی برای تبدیل فضای داخلی کشور از تنش به وضعیت آرامش و وفاق ملی بردارند.

عبداللطیف تصریح کرد: این پیام علاوی شامل درخواستی برای تکرار خطبه جمعه است تا جامعه به سمت آن چیزی سوق یابد که برای حل مشکلات از طریق گفت وگوی معنادار، ضروری است.

بعد از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق که در تاریخ 18 مهرماه 1400 برگزار شد، معترضان به نتایج انتخابات که باور دارند در نتایج دستکاری شده است به خیابان ها آمدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علاوی برای عبور از بحران از آیت الله سیستانی کمک خواست

علاوی برای عبور از بحران از آیت الله سیستانی کمک خواست