مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 21:552021-11-11دانش

سرنوشت میلیون ها تن ماسک و دستکش کرونایی به اقیانوس ها ختم می شود


نتایج یک مطالعه جدید پیش بینی می کند که ماسک ها، دستکش ها و محافظ های دور ریخته شده در طول کووید 19 بیش از 25000 تن زباله پلاستیکی را به اقیانوس های جهان اضافه می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از مدیسن نت، محققان دانشکده علوم جوی دانشگاه نانجینگ در چین و مؤسسه اقیانوس شناسی اسکریپس دانشگاه کالیفرنیا، از مدل جدیدی برای تخمین میزان زباله های پلاستیکی مرتبط با دوره پاندمی کووید 19 استفاده کردند.

محققان دریافتند که در مجموع 8 میلیون تُن زباله تولید خواهد شد که بخش قابل توجهی از این زباله های پلاستیکی اقیانوسی در طی سه تا چهار سال به سواحل یا بستر دریا ختم می شود.

محققان با استفاده از داده های مربوط به آغاز همه گیری در سال 2020 تا اوت 2021 دریافتند که بیشتر زباله های پلاستیکی جهانی که وارد اقیانوس می شوند از آسیا و زباله های بیمارستانی هستند.

آمینا شارتاپ ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: زمانی که ما شروع به انجام محاسبات کردیم، با شگفتی متوجه شدیم که میزان زباله های پزشکی به طور قابل توجهی بیشتر از مقدار زباله های افراد است، و بسیاری از آنها از کشورهای آسیایی می آمدند.

نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند که بیشتر پلاستیک ها از رودخانه ها وارد اقیانوس می شوند و این مناطق نیازمند توجه ویژه در مدیریت پسماندهای پلاستیکی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت میلیون ها تن ماسک و دستکش کرونایی به اقیانوس ها ختم می شود

سرنوشت میلیون ها تن ماسک و دستکش کرونایی به اقیانوس ها ختم می شود