مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آبان 1400 ساعت 05:502021-11-12اقتصادي

موفقیت دانشگاه تهران در تولید مکمل سوختی از ضایعات پلاستیک


آزمایشگاه فرآیندهای شیمیایی پیشرفته دانشکده شیمی دانشکدگان علوم موفق به استفاده از طرح تولید مکمل سوختی از ضایعات پلاستیک از طریق فرآیند پیرولیز شد.

- آزمایشگاه فرآیندهای شیمیایی پیشرفته دانشکده شیمی دانشکدگان علوم موفق به استفاده از طرح تولید مکمل سوختی از ضایعات پلاستیک از طریق فرآیند پیرولیز شد.

دکتر مجید سعیدی مجری این طرح در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که در این فرآیند پسماندهای پلاستیکی در فضای عاری از اکسیژن تحت تجزیه ترموشیمیایی قرار گرفته و به محصولات با ارزش تبدیل می شوند، اظهار کرد: از محصولات این فرآیند می توان به کربن فعال و ترکیبات مایع و گاز اشاره کرد که به عنوان سوخت و یا منبع مواد شیمیایی به کار گرفته می شوند.

این فناوری چالش های مدیریت پسماند را برطرف و به تولید محصولات ارزشمندی منجر می شود.

وی استفاده از دستگاه زباله سوز را عاملی برای ورود آلاینده به جو دانست و گفت: این فناوری (تولید مکمل سوختی از ضایعات پلاستیک) این معضل را برطرف می کند.

مجری این طرح با بیان این که علاوه بر تولید مکمل­های سوختی به عنوان یکی از نیازهای اساسی کشور با استفاده از تکنولوژی پیشنهاد شده، این طرح پژوهشی نقش مهمی در رفع آلودگی های زیست محیطی دارد، افزود: امروزه حجم پسماندهای پلاستیکی به دلیل کاربردهای گسترده انواع پلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت دانشگاه تهران در تولید مکمل سوختی از ضایعات پلاستیک

موفقیت دانشگاه تهران در تولید مکمل سوختی از ضایعات پلاستیک