مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آبان 1400 ساعت 05:502021-11-12سياسي

شعر نیما، سرشار از یک روح رمانتیک انسان باورانه است


شعر نیما، سرآغاز شعر مبارزه جوی سیاسی در نسل پسین است اما شعر سیاسی در معنای محدود کلمه نیست بلکه سرشار از یک روح رمانتیک انسان باورانه است، - ایسنا/لرستان یک پژوهشگر،شاعر و منتقد ادبی گفت: شعر نیما، سرآغاز شعر مبارزه جوی سیاسی در نسل پسین است اما شعر سیاسی در معنای محدود کلمه نیست بلکه سرشار از یک روح رمانتیک انسان باورانه است، شعری غم آلود و بیانگر درد غربت از طبیعت، غربت از ذات انسانیت و .

است.

دکتر محمدرضا روزبه در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سؤال که حرکت نیما بر کدام مبانی و مبادی تازه استوار بود؟ افزود: اولین حرکت تفکر و هنر مدرن که نیما از آن متأثر شد عبور از جهان بینی و جهان شناسی کهن بود، نیما هم این سنخ جهان نگری را پشت سر گذاشت و کوشید به جهان نگری مدرن، مطابق با زمانه خودش مجهز شود.

وی با بیان اینکه جهان نگری کهن راه را بر هرگونه حرکت جوهری و تحول درونی اشیاء و پدیده ها بسته بود، اما تفکر پس از رنسانس در تقابل با این جهان شناسی توجه خودش را معطوف به حرکت زاویه اشیا و پدیده ها می کرد و به معنایی تازه از نظم و ساختار در عالم پدیده ها باور داشت، اضافه کرد: همین اساس بود که تلقی نیما از نظم ساختار و زیبایی دگرگون شد و باعث دگرگونی ساخت، فرم و صورت شعر او شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر نیما، سرشار از یک روح رمانتیک انسان باورانه است

شعر نیما، سرشار از یک روح رمانتیک انسان باورانه است