مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آبان 1400 ساعت 09:402021-11-12اقتصادي

تونل انتقال آب کانی سیب نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه دارد


بهره برداری از طرح انتقال آب از سدکانی سیب به دریاچه ارومیه نقش مهمی در احیای این دریاچه دارد.

- ، محمدصادق معتمدیان پیش از ظهر جمعه در بازدید از سد کانی سیب و تونل انتقال آب این سد به دریاچه ارومیه، انتقال هر چە سریع تر انتقال آب از این سد به دریاچه ارومیه را در جهت کاهش مضرات ناشی از کاهش آب این دریاچە و احیای دوبارە این دریاچه مهم دانست.

وی ادامه داد: با افتتاح این تونل سالانە 600 میلیون متر مکعب آب از این سد روانە دریاچه ارومیه خواهد شد که در احیای دوبارە دریاچه ارومیه نقش بسزایی خواهد داشت.

سد کانی سیب که ظرفیت 220 میلیون مترمکعبی دارد، سالانه می تواند بیش از 700 میلیون مترمکعب آب را مدیریت کند و مبدا 600 میلیون مترمکعب آبی است که سالانه برای احیای دریاچه ارومیه از طریق تونل و کانال آب مورد نیاز نگین آبی آذربایجان بر بستر این دریاچه وارد کند.

سد کانی سیب مهمترین تأمین کننده آب موردنیاز برای احیای نگین آبی آذربایجان به شمار می رود و هم اینک تونل انتقال آب این سد 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می تواند چرخه انتقال آب به دریاچه ارومیه را کامل کند.

این سد که می تواند سالانه بیش از 700 میلیون مترمکعب آب را مدیریت کند، مبدا 600 میلیون مترمکعب آبی است که سالانه برای احیای دریاچه ارومیه از طریق تونل و کانال چند ده کیلومتری به بستر دریاچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تونل انتقال آب کانی سیب نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه دارد

تونل انتقال آب کانی سیب نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه دارد