مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آبان 1400 ساعت 11:102021-11-12اقتصادي

تجارت ایران و اوراسیا آزاد می شود


براساس جدیدترین اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان توسعه تجارت ظرف دو سال آینده امکان ایجاد تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا وجود خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از آبان 1398 عضویت موقت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا آغاز شد و براساس توافق دو طرف بنا شد بعد از سه سال با بررسی عملکرد امکان عضویت دائم و آزادسازی کامل روابط تجاری وجود داشته باشد.

در طول این سال ها ایران توانسته با استفاده از تعرفه های ترجیحی، صادرات خود به برخی از کشورهای اوراسیا را افزایش دهد و همچنین واردات برخی مواد اولیه و کالاهای اساسی نیز از کشورهای اوراسیا ادامه داشته است.

در این مدت طراز تجاری ایران در رابطه با کشورهای اوراسیا مثبت بوده و تنها میزان واردات از روسیه بیشتر از صادرات به این کشور بوده است.

سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که از چند ماه قبل بررسی ها برای رسیدن به یک موافقت نامه تجارت آزاد میان ایران و اورسیا آغاز شده و در این حوزه پیشرفت های قابل توجهی نیز به دست آمده است.

در نشست در اخیر اتاق بازرگانی ایران و قزاقستان نماینده سازمان توسعه تجارت با اشاره به پیشرفت قابل قبول در متن توافق نامه اعلام کرده که تاکنون 80 درصد از متن نهایی شده و 20 درصد باقی مانده نیز در نشست آتی تکمیل خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت ایران و اوراسیا آزاد می شود

تجارت ایران و اوراسیا آزاد می شود