مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آبان 1400 ساعت 11:352021-11-12اقتصادي

طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه افتتاح می شود


یک ماه انتقال آب به دریاچه ارومیه از طریق تونل عظیم کانی سیب آغاز می شود.

- ، محمدصادق معتمدیان ظهر جمعه در بازدید از دریاچه ارومیه و روند اجرای طرح های احیا افزود: این طرح قرار بود تا پایان دولت قبل به اتمام برسد که برخی موانع و مشکلات فیزیکی از جمله آبرفتی بودن مسیر و سختی کار طرح انتقال آب را به تأخیر انداخت و هم اکنون تنها 70 متر تا افتتاح کامل باقی است.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به حوضه آبریز دریاچه ارومیه یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه های احیای دریاچه ارومیه است که در سال های اخیر در استان اجرا شده است، ادامه داد: با تکمیل طرح های در دست اجرا سالانه بیش از 600 میلیون متر مکعب آب از جنوب استان، 300 میلیون متر مکعب آب از تمامی تصفیه خانه های استان های همجوار و 180 میلیون متر مکعب آب از طریق سد کانی سیب وارد پیکره دریاچه ارومیه شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به بهره برداری از سد کانی سیب و آبگیری این سد از اواخر سال 1392، گفت: ظرفیت آبگیری این سد 220 میلیون متر مکعب است که خوشبختانه تا کنون 150 میلیون متر مکعب از ظرفیت این سد آبگیری شده است.

وی افزود: با تلاش های انجام شده احداث 36 کیلومتر تونل انتقال آب از سد کانی سیب به سمت حوزه آبریز دریاچه ارومیه در مراحل انتهایی است و تنها 70 متر از این تونل باقی مانده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه افتتاح می شود

طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه افتتاح می شود