مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 05:252021-11-13اقتصادي

کشت گیاهان دارویی در 200 هکتار از زمین های کهگیلویه


200 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان زیر کشت انواع گیاه دارویی از جمله به لیمو رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، حکمت نریمانی در بازدید از طرح تحقیقی پژوهشی گیاهان دارویی به اهمیت ترویج کشت گیاهان دارویی بین کشاورزان اشاره کرد و گفت: بیش از 200 هکتار گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی شهرستان کشت شده که عمده محصول کشت شده، گیاه دارویی به لیمو است.

رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه تصریح کرد: با توجه به آب و هوا و خاک مناسب در شهرستان کهگیلویه، پتانسیل کشت دیگر گیاهان دارویی نیز در شهرستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: با هدف شناسایی گونه های دارویی مناسب و سازگار با منطقه، مزرعه تحقیقی و ترویجی، در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت راه اندازی شده است.

نریمانی با تاکید بر اینکه با ایجاد این طرح الگویی، اقدام به کشت انواع گیاهان دارویی در شهرستان شده است، افزود: این گیاهان درآمد زایی بهتری نسبت به گیاه به لیمو داشته باشد و سودآوری بیشتری برای کشاورزان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمادگی دارد تا با پرداخت تسهیلات کم درصد از متقاضیان کشت گیاهان دارویی حمایت و استقبال کند.

کارشناس گیاهان دارویی و مجری این مزرعه تحقیقی هم گفت: این مزرعه در فروردین ماه سال جاری زمینی به مساحت 300 متر مربع ایجاد شده ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گیاهان دارویی در 200 هکتار از زمین های کهگیلویه

کشت گیاهان دارویی در 200 هکتار از زمین های کهگیلویه