مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 06:452021-11-13بين الملل

گمانه زنی درباره مخالفت روسیه با میزبانی آمریکا از اجلاس اپک


اقیانوسیه (اپک) در پی ابراز نگرانی از سوی یک کشور عضو این سازمان، نتوانستند بر سر پیشنهاد جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا برای میزبانی از اجلاس این سازمان منطقه ای در سال 2023 به توافق برسند.

- رهبران مجمع همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (اپک) در پی ابراز نگرانی از سوی یک کشور عضو این سازمان، نتوانستند بر سر پیشنهاد جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا برای میزبانی از اجلاس این سازمان منطقه ای در سال 2023 به توافق برسند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه پولیتیکو، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند این بن بست ایجاد شده میان اعضای این سازمان را کم اهمیت تلقی کرده و به خبرنگاران گفت، انتظار دارد در هفته های آینده در مورد این موضوع تصمیمی اتخاذ شود.

آردرن در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از میزبانی مجازی کشورش از اجلاس امسال سران این سازمان گفت: این موضوعی نیست که آنطور که شما تصور می کنید، بطور اساسی در سطح رهبران مورد بحث قرار گرفته، اما من کاملاً مطمئن هستم که این مساله به زودی حل خواهد شد.

نه آردرن و نه کاخ سفید مشخص نکردند کدام یک از اعضای سازمان اپک (APEC) پیشنهاد آمریکا برای میزبانی از این نشست را بلوکه کرده است، اما دو مقام سابق آمریکایی گفتند که نشانه ها حاکی از مطرح شدن روسیه به عنوان مظنون احتمالی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمانه زنی درباره مخالفت روسیه با میزبانی آمریکا از اجلاس اپک

گمانه زنی درباره مخالفت روسیه با میزبانی آمریکا از اجلاس اپک