مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 07:102021-11-13فرهنگي

آقای فرهادی! چرا هنر خود را خرج روشنایی و امید نمی کنید؟


فیلم های فرهادی بیش از همه چیز درو کردن جوایز جشنواره های خارجی را هدف دارد و به نظر می رسد وی قهرمان را صرفا جهت تامل و تعمق منتقدان برای امتیازگیری بالا طراحی کرده باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سجاد فخرایی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صداو سیما و دانشجوی کارشناسی ارشد روزنامه نگاری طی یادداشتی در باره فیلم قهرمان نوشت: همه بر این امر واقفیم که سینما، بازنمایی فرهنگ و ارزش ها و نماینده یک جامعه وملت است.

همانطور که از نام فیلمِ قهرمان مشخص است، مخاطب از این فیلم انتظارِ شخصیتی دست نیافتنی، اسطوره، مقتدر، کاریزما و دارای بالاترین ارزش های دینی،فرهنگی و ملی را دارد.

 لیکن در پایان فیلم، قهرمانِ ایرانی تحقیر و سرشکسته می شود.

استادی و تبحر اصغر فرهادی در فرم بر همه عیان است نه فقط در سطح ملی بلکه در سینمای جهان اما فرهادی از منظر محتوا اعجوبه سیاه نمایی جامعه ایران است.

هر چند که در قهرمانِ فرهادی برخی سکانس ها و دیالوگ ها کلیشه ای و تکراری اند و انتقاداتی به خلق تصاویر او وارد است اما از فرم گذر می کنیم، چون جام طلا ماهیت آنچه درونش است را تغییر نمی دهد.

فیلم های فرهادی را نه می توان انتقادی نامید، نه می توان بازنمایی حقایق جامعه دانست بلکه  فیلم های او روایت داستانی اقلیت است، یعنی این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آقای فرهادی! چرا هنر خود را خرج روشنایی و امید نمی کنید؟

آقای فرهادی! چرا هنر خود را خرج روشنایی و امید نمی کنید؟