مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 07:352021-11-13سياسي

دیدار «تاکایف» و نخست وزیر مجارستان؛ توسعه روابط و سرمایه گذاری محور رایزنی


رییس جمهور قزاقستان در حاشیه نشست شورای سران کشورهای ترک زبان در استانبول با نخست وزیر مجارستان دیدار و گفت و گو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان در حاشیه نشست سران کشورهای ترک زبان با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان ملاقات کرد.

در جریان این دیدار دورنمای توسعه روابط تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و بشردوستانه بین دو کشور بررسی و در مورد مسائل مربوط به مبارزه با بیماری همه گیری کرونا و تغییر اقلیم، تبادل نظر شد.

طرفین همچنین در مورد موضوعات مهم دستور کار منطقه ای، از جمله وضعیت شناخته شده و مورد احترام است، اعلام کرد اولین سفارت قزاقستان در اروپای مرکزی در بوداپست افتتاح شده است.

وی با تاکید بر ظرفیت بسیار همکاری دو کشور گفت: بنابراین فکر می کنم وظیفه مشترک ما این است که برای همکاری های بیشتر نهادها و دولت های خود را به ویژه در زمینه اقتصادی تشویق کنیم و همچنین تعامل از طریق سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا در نظر بگیریم.

نخست وزیر مجارستان به نوبه خود در بخشی از این دیدار به روابط نزدیک تاریخی بین مردمان دو کشور اشاره و از رییس جمهور قزاقستان برای انجام سفر به مجارستان در سال آینده میلادی دعوت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار «تاکایف» و نخست وزیر مجارستان؛ توسعه روابط و سرمایه گذاری محور رایزنی

دیدار «تاکایف» و نخست وزیر مجارستان؛ توسعه روابط و سرمایه گذاری محور رایزنی