مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 07:552021-11-13دانش

وزارت بهداشت پیشنهاد خود را درباره افزایش ظرفیت پزشکی ارائه دهد


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیشنهادهای خود را درباره افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی از3000 تا 5000 به ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ارایه دهد.

- به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ جلسه 155 شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی؛ دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

سعیدرضا عاملی، ضمن تشکر از گزارش سرانه پزشک از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و نیز دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، اظهار داشت: واقعیت جامعه ایران این است که تقاضا و استعداد ورود به رشته های پزشکی از سوی دانشجویان به عنوان یک فاکتور مهم، در حد بالایی است.

همچنین ظرفیت های دانشگاه های علوم پزشکی را از 28 دانشگاه به 57 دانشگاه علوم پزشکی افزایش داده ایم البته اگر به یک معنا دانشگاه های مستقل را هم لحاظ کنیم، ظرفیت بیش از این رقم می شود.

هم افزایی بین رشته های علوم پزشکی و سایر علوم، موضوعی اجتناب ناپذیر است دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: جامعه دانشگاهی کشور از دهه 80 به بعد در راستای دانش پکپارچه حرکت کرده است.

بر این معنا تاکید داریم که رشته ها بر هم تاثیرگذار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت پیشنهاد خود را درباره افزایش ظرفیت پزشکی ارائه دهد

وزارت بهداشت پیشنهاد خود را درباره افزایش ظرفیت پزشکی ارائه دهد