مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 09:002021-11-13اجتماعي

رانش 26 منطقه در گیلان بر اثر سیل هفته گذشته


مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به رانش زمین در شش شهرستان، گفت: به غیر از روستای لیلیج املش، در حال حاضر همه راه های روستایی که بر اثر رانش بسته شده بود، - باز است.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بارش 300 میلیمتری باران در گیلان طی 48 ساعت گذشته، اظهار کرد: سیل و جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه ها سبب رانش در 26 منطقه آسیب پذیر در شهرستان های املش، رودسر، لنگرود، لاهیجان، رضوانشهر و تالش شد.

وی با بیان اینکه رانش زمین سبب قطعی راه ارتباطی 200 خانوار روستایی شد، افزود: در حال حاضر همه راه های روستایی که بر اثر رانش بسته شده بود، باز است و فقط راه روستای لیلیج گوابر بخش رانکوه املش که 30 خانوار در آن ساکن هستند، مسدود بوده و تلاش ها برای بازگشایی این راه روستایی ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، ساخت و سازها در حاشیه کوه ها و رودخانه ها را موجب سست شدن زمین و وقوع رانش به دنبال هر بارش دانست و خاطرنشان کرد: سیل آخر هفته گذشته به تاسیسات زیرساختی، پل ها، ساختمان ها و سازه های گیلان 20 میلیارد تومان خسارت زد.

مرادی اضافه کرد: براساس ماده 17 قانون ستاد مدیریت بحران کشور، با ارسال مشخصات کامل خسارت ها و عکس و فیلم به این ستاد، می توانیم غرامت این خسارت را از ستاد مدیریت بحران کشور دریافت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رانش 26 منطقه در گیلان بر اثر سیل هفته گذشته

رانش 26 منطقه در گیلان بر اثر سیل هفته گذشته