مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 10:152021-11-13اقتصادي

برداشت 1800 کیلویی زعفران در لرستان/ محصولی که فرآوری آن مغفول مانده است


مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکی از مهمتررین چالش های زعفران در استان فرآوری است، متاسفانه فرآوری زعفران با وجود ارزآوری بالا مغفول مانده است.

- محمدحسن کیانی فر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به سطح زیرکشت زعفران در استان، عنوان کرد:  450 هکتار سطح زیر کشت زعفران داریم که بیشترین آن مربوط به شهرستان کوهدشت و خرم آباد است.

وی افزود: پیش بینی ما این است که امسال 1800 کیلوزعفران از مزارع استان برداشت شود، میانگین برداشت در هکتار دو تا دو نیم کیلو است، البته ما در مزارعی چهار کیلو برداشت هم داشته ایم.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: با توجه به درآمد زایی قابل توجه همچنین کشت آسانی که زعفران دارد مورد استقبال کشاورزان است، ازطرفی توسعه کشت گیاه دارویی زعفران  در دستور کار مدیریت باغبانی قرار دارد.

کیانی فر گفت: با توجه به اینکه زعفران کشت دیم محسوب می شود، به دنبال ردیف اعتباری برای پرداخت تسهیلات به متقاضایان هستیم، صندوق کارآفرینی تسهیلات را پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه کیفیت زعفران تولید شده در لرستان به دلیل شرایط آب و هوایی و ارتفاعی که دارد بالا است، افزود: در خصوص بسته بندی زعفران تعداد کارگاه در این خصوص متناسب است، اما مهمترین موضوع فرآوری زعفران از ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 1800 کیلویی زعفران در لرستان/ محصولی که فرآوری آن مغفول مانده است

برداشت 1800 کیلویی زعفران در لرستان/ محصولی که فرآوری آن مغفول مانده است