مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 10:252021-11-13بين الملل

تاکید بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان در نشست «دهلی نو»


در نشست دبیران امنیت ملی 7 کشور در «دهلی نو»، بر ضرورت تشکیل یک حکومت فراگیر در افغانستان با مشارکت همه نیروهای قومی سیاسی تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، چاری امانوف معاون نخست وزیر در امور امنیتی، نظامی و حقوقی، و دبیر شورای امنیت دولتی ترکمنستان در نشست بین المللی با موضوع افغانستان در دهلی نو شرکت کرد.

در این نشست، دبیران شورای امنیت روسیه، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان نیز شرکت داشتند و در پایان بیانیه مشترکی را تصویب کردند.

 به گفته وزارت خارجه هند، شرکت کنندگان در این رایزنی ها بر ضرورت تشکیل یک حکومت فراگیر در افغانستان با مشارکت همه نیروهای قومی سیاسی تاکید کردند.

همچنین به نقش مهم سازمان ملل اشاره شد که حضور مستمر آن در کشور باید حفظ شود.

علاوه بر این، شرکت کنندگان نسبت به وخامت اوضاع اجتماعی-اقتصادی و بشردوستانه در افغانستان ابراز نگرانی کرده و خواستار کمک های فوری بشردوستانه به مردم افغانستان شدند.

شرکت کنندگان تصریح کردند که خاک افغانستان نباید برای پناه دادن و آموزش تروریست ها و همچنین تامین مالی اقدامات تروریستی استفاده شود و بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم در تمام ابعاد آن تاکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان در نشست «دهلی نو»

تاکید بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان در نشست «دهلی نو»