مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 10:452021-11-13پزشكي

پایش باقی مانده سموم در گوشت قرمز و مرغ


رییس مرکز ملی تشخیص و آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی گفت: در برنامه NRP در سال گذشته هم در گوشت مرغ و هم در گوشت قرمز باقی مانده سموم، - فلزات سنگین و آنتی بیوتیک ها را بررسی کردیم و خوشبختانه در این دو مورد باقی مانده آنتی بیوتیکی که باعث ضبط لاشه شود را نداشتیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد حبیبی در نشست خبری هفته اطلاع رسانی مقاومت میکروبی، گفت: امیدوارم که در این هفته که به عنوان هفته اطلاع رسانی مقاومت های میکروبی نام گذاری شده، بتوانیم برنامه ای برای کنترل و مقابله با این پدیده خطرناک جهانی بچینیم.

بحث مقاومت های میکروبی یکی از معضلات بهداشت جهانی بوده و اهمیت آن آنقدر زیاد است که در سال 2015 سران 10 کشور اقتصادی دنیا به دلیل مشکل مقاومت میکروبی در سازمان ملل جلسه برگزار کردند و سال مقابله با مقاومت میکروبی را نام گذاری کردند.

وی افزود: مواردی که در حوزه انسانی منجر به مقاومت میکروبی می شود، در حوزه دامی هم این اتفاقات می افتد.

در واقع پاسخ ندادن به درمان های عادی و درمان های ارزان قیمت، جواب ندادن به داروهای قدیمی موجود، مصرف زیاد آنتی بیوتیک در دام و.

از عواملی است که مقاومت میکروبی باعث آن ها می شود و متاسفانه اکنون در جامعه ما این پدیده وجود دارد که باید برای آن برنامه ریزی ویژه ای داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش باقی مانده سموم در گوشت قرمز و مرغ

پایش باقی مانده سموم در گوشت قرمز و مرغ