مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 10:552021-11-13اقتصادي

شخم زمستانه بهترین فرصت برای حفظ منابع آبی است


فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه شخم زمستانه بهترین فرصت برای حفظ منابع آبی است، گفت: اگر شخم اول را در زمستان داشته باشیم، در زمان شخم دوم میزان آب مصرفی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

- علی فتح اللهی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال زراعی گذشته علی رغم مشکلات و موانع متعددی که داشتیم باکمترین آسیب ها توانستیم فصل زراعی موفقی را پشت سر بگذاریم.

فرماندار شهرستان رشت افزود: همواره در حفاظت از منابع آب باید فرهنگ سازی را در اولویت قرار دهیم، در این راستا باید از منابع آبی که در نیمه دوم سال و فصل پاییز و زمستان داریم بهره مند شویم.

طبق گزارش ها در شخم اول به 30 درصد آب نیاز داریم.

وی گفت: اگر شخم اول را در زمستان داشته باشیم دارای چندین مزیت است، نیاز به وصل کردن آب رودخانه نیست و می توان از آب حاصل از بارش ها بهره برد، کیفیت خاک در این فصل بهتر است و در اینصورت در زمان شخم دوم نیز میزان آب مصرفی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

فتح اللهی بیان کرد: باید در محصولات هم به روزرسانی داشته باشیم و محصولات کشاورزی باید زود بازه و نسبت به کم آبی مقاوم باشند، زیرا اینطور که نشان می دهد هر سال شاهد روند کاهش درمخازن آبی هستیم لذا باید از اکنون برنامه ریزی در نوع بذر هم داشته باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شخم زمستانه بهترین فرصت برای حفظ منابع آبی است

شخم زمستانه بهترین فرصت برای حفظ منابع آبی است