مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 11:452021-11-13پزشكي

کشف ژن های مرتبط با طول عمر در ماهی 200 ساله


صخره ماهی (Rockfish) که در کرانه اقیانوس آرام زندگی می کند در دسته ی مهره دارانی با بیشترین طول عمر قرار می گیرد و نشانه هایی از ژن های موثر در افزایش طول عمر در خود دارد.

- "صخره ماهی"(Rockfish) که در کرانه اقیانوس آرام زندگی می کند در دسته ی مهره دارانی با بیشترین طول عمر قرار می گیرد و نشانه هایی از ژن های موثر در افزایش طول عمر در خود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، در مقاله ای که به تازگی در مجله ی ساینس (Science) منتشر شده است، زیست شناسان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی به مقایسه ژنوم های حدود دو سوم از 137 گونه ی شناخته شده صخره ماهی پرداختند.

آنها توانستند تفاوت های ژنتیکی بیابند که باعث ایجاد تنوع در طول عمر آنها می شود.

برخی از صخره ماهی ها مانند صخره ماهی رنگین کالیکو، برای کمی بیش از یک دهه عمر می کنند در حالیکه کهنسال ترین نوع از این ماهی ها که Rougheye نام دارد و در ژاپن تا جزایر آلیوتی یافت می شود عمری بیش از 200 سال دارد.

این تنوع در طول عمر، بدون در نظر گرفتن اندازه، سبک زندگی که دانشمندان آن را فنوتیپ می نامند در طول یک دوره 10 میلیون ساله تکامل یافته است.

برای مشخص کردن عوامل ژنتیکی تاثیرگذار در طول عمر، محققان نمونه هایی از بافت 88 گونه برداشتند و ژنوم کامل آنها را با روش های پیچیده توالی یابی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف ژن های مرتبط با طول عمر در ماهی 200 ساله

کشف ژن های مرتبط با طول عمر در ماهی 200 ساله