مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 12:002021-11-13سياسي

نشستی برای گفت وگو درباره «اخبار» در اصفهان


فرهنگسرای تخصصی رسانه و انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان، به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی، نشست گفت وگو درباره کتاب اخبار را برگزار می کنند.

- سمیرا قاسمی- مدیر انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان به ایسنا می گوید: مدتی است که برخی از نویسندگان، در کتاب ها و مقالات خود، با هدف پرهیز دادن از اخبار زدگی یا کمک به بهبود سلامت روان، به مخاطبان توصیه می کنند که به طور کل پیگیر اخبار نباشند.

او ادامه می دهد: این توصیه ها در زمانه ای که خبر، درست مثل یک خوراک ذهنی متنوع و جذاب، لحظه به لحظه از دریچه ها و روزنه های مختلفی فراروی مخاطب قرار می گیرد و کل پهنه عالم به یک رسانه بزرگ بدل شده که زیستن در آن، مساوی با زیستن در مجاورت اخبار است، بی فایده به نظر می رسد.

مدیر انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان می افزاید: آلن دوباتن، برخلاف این نویسندگان، در کتاب اخبار که نشر ققنوس آن را با ترجمه مریم تقدیسی منتشر کرده، با بررسی اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، پرده ای که برای مدت ها مکانیسم تولید خبر را از مخاطب پنهان نگه می داشت کنار زده و توضیح داده که در آرمان شهر ذهنی او، اخبار به چه مواردی می پردازد.

قاسمی تصریح می کند: انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان با همکاری فرهنگسرای تخصصی رسانه، این کتاب را در اختیار جمعی از اهالی رسانه قرار داده تا پس ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشستی برای گفت وگو درباره «اخبار» در اصفهان

نشستی برای گفت وگو درباره «اخبار» در اصفهان