مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 13:452021-11-13دانش

معماری سنتی و مدرن مبتنی بر عقلانیت سنتی و مدرن است


معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قدمت معماری به دوران باستان برمی گردد و اصطلاح شهرسازی و مدنیت به عصر مدرن، معماری سنتی و مدرن مبتنی بر عقلانیت سنتی و مدرن است.

- ، عبدالحسین خسروپناه عصر شنبه در اولین همایش ملی حکمت اسلامی و تعالی عمران، معماری و شهرسازی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، اظهار کرد: حکمت، شهرسازی و هنر پیوند عمیقی به جهت صنعت و دانش با هم برقرار کرده اند و می توان آن را دانش تکنیکی هنرمندان عنوان کرد چرا که معماری زاییده نمادهای فرهنگی و تخیل انسان به صورت ظریف و هنرمندانه است.

وی ادامه داد: شهرسازی نیز طراحی مدل های شهری، توسعه ی آن برای بهبود زندگی و رفع نیازهای عمومی شهروندان است که انسان نقش تعیین کننده ای در مدل شهرسازی دارد و باید به نقش مهم شهرسازی در رفع نیاز مادی و معنوی انسان توجه کرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه حکمت مجموعه ی هستی شناسی، انسان شناسی، ارزش شناسی، معرفت شناسی است، بر عمل انسان تأثیر گذار بوده چرا که تکنولوژی در معماری و شهرسازی یک تکنولوژی انسانی به شمار می رود به طوری که این تکنولوژی بر دانش بومی مبتنی است از آن رو همیشه این دانش را به شهرها و کشورها منتسب می کنند و این نشانگر تأثیر فرهنگ و شهرسازی و معما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معماری سنتی و مدرن مبتنی بر عقلانیت سنتی و مدرن است

معماری سنتی و مدرن مبتنی بر عقلانیت سنتی و مدرن است