مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 15:052021-11-13اقتصادي

یک نماینده خواستار پیگیری سریع تعارض منافع در بورس شد


این آفت بزرگ تنها در تصدی همزمان دو یا چند شغل خلاصه نمی شود بلکه در حوزه بازار بورس و سرمایه، انواع رانت های اطلاعاتی، تصمیم گیری به نفع منافع شخصی و .

- تعدادی از نمایندگان مجلس با اشاره به انتخاب رییس هیات مدیره یکی از بانکهای خصوصی به عنوان عضو شورای عالی بورس، این انتخاب وزیر اقتصاد و بی توجهی بانک مرکزی را باعث نگرانی سهامداران بانکی در شرایط فعلی می دانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، نمایندگان مجلس طی هفته گذشته، کلیات طرح مدیریت تعارض منافع را تصویب کردند که هدف از پیگیری این موضوع، مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان شده است.

به طور کلی قرار است با تصویب این مصوبه، جلوی موقعیت هایی که منفعت شخص یا سازمان در تعارض با وظایف وی باشد، گرفته شود و در میان مسئولان و تصمیم گیران بخش های مختلف همچون بازار سرمایه، ترس یا علاقه به ترجیح منافع شخصی و سازمانی به جای منافع عمومی وجود نداشته باشد.

اما در خلال تصویب این موضوع، توجه رسانه ها و تعدادی از نمایندگان به سمت بورس جلب شد؛ جایی که به علت تلاطم های متعدد و ریزش های سنگین، سهامداران خرد با مشکلات و دغدغه های زیادی مواجه بودند و تعارض منافع در این بازار، بیش از بسیاری از موقعیت های دیگر برای جامعه آفت داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نماینده خواستار پیگیری سریع تعارض منافع در بورس شد

یک نماینده خواستار پیگیری سریع تعارض منافع در بورس شد