مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 17:002021-11-13بين الملل

نگرانی یونیسف از افزایش ازدواج کودکان در افغانستان


صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد موسوم یونیسیف از افزایش ازدواج های کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، هنریتا فور رییس این صندوق شب گذشته در صفحه توییترش از افزایش ازدواج های زیر سن قانونی در افغانستان ابراز نگرانی شدید کرد و نوشت: من عمیقاً نگران گزارش های هستم که حاکی از افزایش ازدواج کودکان در افغانستان می باشد .

رییس صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد گفته است: آینده یک نسل در افغانستان کاملآ در خطر است، چون ما گزارش های موثقی ازخانواده هایی افغانستانی دریافت کرده ایم که در ازای دریافت جهیزیه، دختران 20 روزه خویش را برای ازدواج در آینده پیشنهاد می کنند.

هنری فور ضمن تاکید بر هرچه سریعتر باز شدن مدارس دخترانه در افغانستان، نوشت: از آنجایی که بیشتر دختران نوجوان هنوز اجازه ندارند به مدرسه بروند، این امر بر نگرانی ها از ازدواج های زیر سن قانونی افزوده است، بنابراین دسترسی به آموزش و پرورش تنها راهکاری است که می تواند با پدیده منفی ازدواج های زیر سن و کار سخت اطفال مبارزه بنیادی کند.

به اساس اطلاعات یونیسف 183 مورد ازدواج زیر سن قانونی و 10 مورد فروش کودکان تنها در ولایت هرات و بادغیس در سال های 2018 و 2019 ثبت شده که این کودکان بین 16 الی 17 سال سن داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی یونیسف از افزایش ازدواج کودکان در افغانستان

نگرانی یونیسف از افزایش ازدواج کودکان در افغانستان