مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 04:302021-11-14اجتماعي

فوم ساختمان؛ خطرناک برای محیط زیست


از سوی دیگر سبکی و خشکی دانه های فوم سبب می شود که به آسانی توسط باد جابه جا شده و ده ها کیلومتر دورتر از مبدا خود بر زمین فرود بیایند که این موضوع می تواند زمین های حاصلخیز و نیز کشتزارها و باغ ها را به شدت تهدید کند.

- چندی است ساکنان شهرها و روستاهای ایران شاهد ریزش برف مانندی از آسمان به نام فوم هستند، پدیده ای ناشی از پیشرفت های به دست آمده در صنعت راه و ساختمان که به آرامی و با روندی خزنده طبیعت و محیط زیست را نشانه رفته است.

این برف مصنوعی در تمام فصول سال در بسیاری از ساعات روز و شبانه از ساختمان های بلند درحال ساخت و نیمه کاره فرو می ریزد و به واسطه وزش باد در پهنه های گسترده ای پخش می شود.

هنگام کودکی وقتی تکه ای از یخدان های جعبه ای مخصوص بستنی موسوم به آلاسکا را در کوچه ها یافته و با ساییدن آن به دیوار، دانه های ریز فوم را به زمین می ریختیم از بارش برف مانندی در دنیای کودکانه خویش شادی می کردیم غافل از اینکه چند دهه بعد، استفاده گسترده از همین فوم در شهرها و روستاها به دغدغه ای رنج آور برای دوستداران محیط زیست تبدیل خواهد شد.

فوم ماده ای است که نه تنها چون برف ذوب نمی شود بلکه مانند بسیاری از فرآورده های پلاستیکی و پلی اتیلنی یه خاطر کاربردهای خود بسیار مقاوم در مقابل عوامل محیطی مانند حرارت زیاد، نور، رطوبت، مواد شی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوم ساختمان؛ خطرناک برای محیط زیست

فوم ساختمان؛ خطرناک برای محیط زیست