مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 05:552021-11-14سياسي

طلاق عاطفی یا مسمومیت خانوادگی؟ 


یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: طلاق عاطفی در واقع یکی از حالت هایی است که در محیط خانواده رخ می دهد و فشار بسیار زیادی، اول به زوجین و بعد به فرزندان وارد می کند و در واقع این مسمومیت نسل به نسل ادامه می یابد.

- دکتر عفت آی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: میزان طلاق عاطفی تقریباً دو تا سه برابر طلاق رسمی در کشور است، چرا که شرایط فرهنگی متفاوت است.

وی تصریح کرد: وقتی کسی دچار طلاق عاطفی می شود به سبب موقعیت فرهنگی و شرایط ویژه این موضوع حس می کند که باید در این ازدواج غلط پایبند بماند و زوجین حکم دو هم خانه را پیدا می کنند و در ارتباطات و گفتمان هیچ گونه عشقی رد و بدل نمی شود و در برخی مشکلات عدم هم صحبتی و گفتمان عاطفی را در پیش می گیرند.

آی ادامه داد: بیشترین آسیب طلاق عاطفی را فرزندان متحمل می شوند چرا که عدم گفتمان عاطفی را در مورد خانواده می آموزند و گمان می کنند کلید حل مشکلات عدم گفتمان است و همین فرزندان در زندگی خود این روند را ادامه می دهد و مشکلاتی را متحمل می شود.

آی افزود: آمارها نشان می دهد بیشترین اختلالات روانی در فرزندانی دیده می شود که والدین آنها دچار طلاق عاطفی شده اند؛ بنابراین نباید از توجه به این فرزندان به بهانه زندگی نامطلوب خود بازماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلاق عاطفی یا مسمومیت خانوادگی؟ 

طلاق عاطفی یا مسمومیت خانوادگی؟