مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 06:352021-11-14سياسي

پایان نگارش کتابت قرآن به خط «محقق»/ عواطفم در تحریر کلام الله بود


سیدمحمد احصایی خوشنویس و نقاش از پایان نگارش کتابت قرآن به خط «محقق» در 2 هزار و 650 صفحه خبر داد که هم اکنون در مرحله کتاب سازی قرار دارد.

- سیدمحمد احصایی خوشنویس و نقاش از پایان نگارش کتابت قرآن به خط محقق در 2 هزار و 650 صفحه خبر داد که هم اکنون در مرحله کتاب سازی قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نمایشگاه عکس های 50 ساله سیدمحمد احصایی خوشنویس و نقاش مطرح از موزه های دنیا، در قالب یک نمایشگاه با عنوان گنج بازیافته جمعه هفتم آبان در گالری گلستان افتتاح شد.

سیدمحمد احصایی در حاشیه این نمایشگاه درباره نگارش قرآن کریم که سال هاست مشغول انجام آن بوده است، گفت: در 10 سال اخیر تمام تمرکزم بر تحریر قرآن عزیز بود اما واقعیت این است که 40 سال است آن را در ذهن و دست دارم و همواره آن را انجام دادم؛ قرآن با خط محقق .

این خط در کشورهای عربی به نثر ایرانی معروف است.

وقتی این اسم را دارد و مشهور است، پس چه بهتر که ما احساس مسئولیت کرده و آن را احیا کنیم.

وی با بیان ابراز علاقه به خط محقق، توضیح داد: از آنجایی که کسی سراغ این خط نمی رفت مشتاق شدم که روی این خط کار و آن را به روایت معاصر و خودم احیا کنم.

این خط از قبل وجود داشته و بدیهی است مجبورم قواعد آن را رعایت کنم و مثلاً نمی توانم به قلم ابن البواب که بسیار منسجم و حساب شده است و هزار سال قدمت دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان نگارش کتابت قرآن به خط «محقق»/ عواطفم در تحریر کلام الله بود

پایان نگارش کتابت قرآن به خط «محقق»/ عواطفم در تحریر کلام الله بود