مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 07:352021-11-14اقتصادي

تولید پسته می تواند اولویت فارس باشد


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس، تاکید کرد که با توجه به شرایط اقلیمی کنونی و همچنین نیازهای اقتصادی، تولید محصولاتی نظیر پسته، می تواند به عنوان یک اولویت در فارس مد نظر قرار گیرد.

- خسرو فروغان امروز یکشنبه 23 آبان در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی استان فارس، گفت: پسته یک محصول استراتژیک و مهم برای استان فارس است اما متاسفانه مسئولان استان اهمیت محصول پسته را درک نکرده اند درحالی که جایگاه برخی از محصولات حوزه کشاورزی از جمله پسته و زعفران با سایر محصولات در استان فارس متفاوت است.

او افزود: رویکرد فارس از سالهای گذشته کشاورزی بوده است و معیشت بسیاری از مردم این استان با بخش کشاورزی گره خورده است و در حال حاضر که این استان با کمبود منابع آبی و خشکسالی روبروست تغییر نوع کشت به سمت محصولات کم آب بر مانند پسته یک الزام است.

فروغان با اشاره به اینکه مردم ما در تمام عرصه ها از مسئولان جلوتر حرکت می کنند، گفت: مردم فارس از سال های گذشته تولید محصولات کم آب بر را مد نظر قرارداده اند که یکی از آنها کشت پسته در دشت های شهرستان سروستان بوده، اما متاسفانه دولت حمایتی از تولیدکنندگان این محصول با ارزش نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید پسته می تواند اولویت فارس باشد

تولید پسته می تواند اولویت فارس باشد