مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 08:002021-11-14پزشكي

اگر این ریسک فاکتورها را دارید قبل از 45 سالگی هم قند خونتان را چک کنید


افراد زیر 45 سال در صورتی که چاق هستند، نمایه توده بدنی بالای 25 دارند، یکی از عوامل خطر از جمله بی تحرکی، زمینه فامیلی، فشارخون و چربی بالا، - ایسنا/کرمان یک فوق تخصص غدد گفت: افراد زیر 45 سال در صورتی که چاق هستند، نمایه توده بدنی بالای 25 دارند، یکی از عوامل خطر از جمله بی تحرکی، زمینه فامیلی، فشارخون و چربی بالا، در خانم ها سابقه دیابت بارداری، تخمدان پلی کیستیک و .

دارند، باید قبل از 45 سالگی هم قند خونشان را چک کنند.

دکتر محمدحسین گذشتی امروز 23 آبان ماه در گفت و گویی رسانه ای به مناسبت روز جهانی دیابت اظهار کرد: دیابت به کربوهیدرات های خون گفته می شود که به دو گروه عمده نوع یک و دو تقسیم می شود.

وی افزود: دیابت نوع یک اکثرا در سنین پایین بروز می کند و مکانیسم دقیق آن کاملا مشخص نیست و این افراد برای درمان از ابتدا نیاز به انسولین دارند.

گذشتی بیان کرد: زمینه فامیلی مثبت، چاقی، اختلالات در چربی های خون و مشکلات دیگر موجب ابتلا به دیابت نوع دو می شود و به دلیل مقاومت بدن به انسولین است و در بدن این افراد انسولین به میزان کافی وجود دارد اما نمی تواند قندخون را کاهش بدهد لذا نیاز به داروهای کمکی دارد و در نهایت درصد بالایی از این گروه برای کنترل قند خون نیاز به زدن انسولین دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر این ریسک فاکتورها را دارید قبل از 45 سالگی هم قند خونتان را چک کنید

اگر این ریسک فاکتورها را دارید قبل از 45 سالگی هم قند خونتان را چک کنید