مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 10:452021-11-14پزشكي

ذخایر خون روی مدار کاهش/ بیماران را در روزهای سرد فراموش نکنیم


سرد شدن هوا و کاهش مراجعان برای اهدای خون موجب کم شدن ذخایر خونی استان در تمامی گروه های خونی شده است که نباید بیماران خونی را در این شرایط فراموش کنیم.

- ذوالفقار تقوی امروز درباره وضعیت ذخایر خونی در استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: سرد شدن هوا و کاهش مراجعان برای اهدای خون موجب کاهش ذخایر خونی استان مازندران در تمامی گروه های خونی شده است که نباید بیمارن را در این شرایط فراموش کنیم.

وی افزود: باتوجه به نیاز خونی 14هزار بیمار خاص از جمله تالاسمی، سرطانی، دیالیزی و هموفیلی و همچنین 50 مرکز درمانی در سطح استان، نیاز به خون، نیازی دائمی و همیشگی است.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: در کنار تعداد بالای بیماران خاص، با پایان یافتن موج پنجم کرونا، جراحی های غیراورژانسی در استان آغاز شد که این موضوع  موجب افزایش مصرف و جدی تر شدن نیاز به خون شده است.

این مسوول با تاکید بر اینکه تمامی شیوه نامه های بهداشتی در مراکز اهدای خون مازندران با دقت رعایت می شود و مردم هیچ گونه نگرانی نداشته باشند، خاطرنشان کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراکز اهدای خون رعایت می شود و تمامی تجهیزات یک بار مصرف و استریل است و شهروندان مازندرانی می توانند با اطمینان خاطر به مراک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر خون روی مدار کاهش/ بیماران را در روزهای سرد فراموش نکنیم

ذخایر خون روی مدار کاهش/ بیماران را در روزهای سرد فراموش نکنیم