مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 12:052021-11-14پزشكي

سالانه بیش از 300 پیوند کلیه در فارس انجام می شود


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از انجام سالانه بیش از 300 پیوند کلیه برای بیماران مزمن کلیوی در فارس خبر داد و آن را نمودی از توانمندی مجموعه سلامت استان در این حوزه عنوان کرد.

- دکتر اورنگ ایلامی یکشنبه 23 آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیست و سوم تا سی ام آبان ماه هرسال، با عنوان هفته حمایت از بیماران کلیوی در کشور نامگذاری شده است، افزود: در حال حاضر به یک هزار و 806 بیمار دیالیز خونی و 115 بیمار دیالیز صفاقی در مراکز دیالیز استان ارائه خدمت می شود.

او افزود: بیمارانی که به تشخیص پزشک معالج خود نارسایی مزمن کلیوی دارند و نیاز به یکی از روش های جایگزین کلیه دارند، بیمار خاص محسوب شده و پس از تعریف شدن کُد خاص در سامانه های بیمه ای تحت پوشش بیماران، ضمن رایگان شدن خدمات دیالیز، مطابق بسته خدمتی ارایه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت پوشش قرار می گیرد.

ایلامی از ارائه خدمات رایگان پاراکلینیک مانند آزمایش، سونوگرافی، رادیولوژی، خدمات دندانپزشکی، ارائه تعدادی از داروها و خدمات بستری به این گروه از بیماران خبر داد و گفت: در سال گذشته به 162 بیمار کلیوی نیازمند، بیش از هشت میلیارد ریال وام قرض الحسنه با همکاری بانک های عامل استان پرداخت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه بیش از 300 پیوند کلیه در فارس انجام می شود

سالانه بیش از 300 پیوند کلیه در فارس انجام می شود