مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 13:152021-11-14پزشكي

هزینه یک میلیاردی برای پیوند کلیه/چالش تامین دارو برای بیماران کلیوی


رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه این مجموعه فقط با کمک های خیرین اداره می شود و هیچ منبع درامدی دیگری ندارد، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در زنجان، محمد رضا طهماسبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان چهار دهه در کشور به بیماران کلیوی خدمات داده است، اظهار کرد: بیماران کلیوی در هر هفته سه بار و هر بار چهار ساعت دیالیز می شوند.

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه هزینه های درمانی، آزمایشگاهی و جاری بیماران کلیوی بالا است، تصریح کرد: به دلیل افزایش هزینه ها تعداد پیوند کلیه از 40 پیوند در سال های گذشته به 12 تا 15 پیوند در سال های کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی از بدو تاسیس در زنجان تا به امروز برای 2 هزار پرونده برای بیماران کلیوی تشکیل داده است، افزود: یک هزار و 600 نفر از بیماران با کمک خیرین و انجمن حمایت از بیماران کلیوی از چرخه دیالیز و به زندگی عادی بازگشتند.

طهماسبی با بیان اینکه بیش از 400 نفر در استان زنجان از خدمات دیالیز انجمن حمایت از بیماران کلیوی استفاده می کنند، ادامه داد: 50 درصد از بیماران کلیوی استان شرایط دریافت کلیه را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه یک میلیاردی برای پیوند کلیه/چالش تامین دارو برای بیماران کلیوی

هزینه یک میلیاردی برای پیوند کلیه/چالش تامین دارو برای بیماران کلیوی