مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 04:102021-11-15بين الملل

تاثیر مذاکرات ایران و عربستان بر حل و فصل مسائل منطقه


یک کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر نقش قدرت های فرا منطقه ای بر تحولات منطقه گفت: اگر کشورهای منطقه تحت تاثیر قدرت های فرا منطقه ای قرار نگیرند روابط به سرعت می تواند حالت عادی پیدا کند به ویژه میان ایران و عربستان که در روابط دو جانبه این امکان وجود .

- یک کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر نقش قدرت های فرا منطقه ای بر تحولات منطقه گفت: اگر کشورهای منطقه تحت تاثیر قدرت های فرا منطقه ای قرار نگیرند روابط به سرعت می تواند حالت عادی پیدا کند به ویژه میان ایران و عربستان که در روابط دو جانبه این امکان وجود دارد که به سمت بهبود روابط حرکت کنند.

حسن عابدینی در گفت وگو با ایسنا در خصوص روند برگزاری و اثرات مذاکرات ایران و عربستان بر منطقه و این که گفته شده به زودی دور پنجم نیز برگزار خواهد شد، گفت: گفت وگو میان ایران و عربستان از مدت ها پیش شروع شده اگر چه به کندی پیش می رود اما خبرها حکایت از رو به پیشرفت بودن دارد به گونه ای که در محافل سیاسی تعبیر به سازنده بودن گفت وگوها شده است.

وی تصریح کرد: طبیعتا یکی از مهمترین چالش هایی که فرا روی گسترش روابط کشورهای اسلامی به صورت عام و همچنین روابط میان تهران و ریاض وجود دارد، نقش قدرت های فرا منطقه ای به ویژه ایالات متحده آمریکا است که خیرخواه امت اسلامی نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر مذاکرات ایران و عربستان بر حل و فصل مسائل منطقه

تاثیر مذاکرات ایران و عربستان بر حل و فصل مسائل منطقه