مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 04:402021-11-15اقتصادي

کارآفرینی جنسیت نمی شناسد!


فاطمه محمد درویش، بانوی کارآفرینی است که در روستای آلتون سفلی زندگی می کند و با 18 سال باغداری توانسته است کسب و کاری را برای خود و زنان آن روستا ایجاد کند.

- زن باغداری که موقعیت مکانی زندگی خود را به یک فرصت تبدیل کرده است، 18 هکتار باغ دارد که امسال توانسته است آن را به 19 هکتار ارتقاء دهد و از همه نوع میوه ای را می توان در باغش یافت.

هرساله با به ثمر نشستن درختانش، میوه ها را می چیند و با کمک زنان روستا محصول را به میوه های خشک تبدیل می کند و در اصل کارش میوه خشک کنی است.

توت، هلو، زردآلو، آلوبالو، سیب و .

از جمله میوه هایی هستند که وی هرساله پس از برداشت محصولات باغ آن را با همکاری زنان روستا خشک کرده و به دست مشتریان خود می رساند.

این باغدار که یک پشتیبان مشاغل خانگی در استان کردستان است، در گفت وگو با ایسنا در خصوص نحوه فروش محصولات خود می گوید: خوشبختانه استقبال از محصولات باغی تولید شده توسط ما بی نظیر است و مغازه دارن از همه شهرها متقاضی آن هستند.

خانم محمد درویش در ادامه می گوید: یکی از محصولاتی که در کنار میوه خشک ها به بازار عرضه می کنم، خیارشورهایی است که از محصول باغ خود و توسط بنده درست می شود و مشتریان بسیاری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارآفرینی جنسیت نمی شناسد!

کارآفرینی جنسیت نمی شناسد!