مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 05:152021-11-15اقتصادي

خوراک دام تامین نشود قیمت تخم مرغ افزایش خواهد یافت


رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی گفت: در صورتی که در تامین خوراک دام حمایت صورت گیرد، تا پایان سال افزایش قیمتی برای تخم مرغ پیش بینی نمی شود اما اگر حمایت های دولت در حوزه تامین خوراک کمرنگ شود، - مرغدار برای تامین دان ناچار می شود به بازار سیاه مراجعه کند و طبیعتا قیمت تخم مرغ افزایش پیدا خواهد کرد.

سیدحسین موسوی نژاد در گفت وگو با ایسنا در خصوص وضعیت تولید تخم مرغ در استان اظهار کرد: نحوه تخصیص ارز به دان مرغ، عدم تخصیص ارز به واردات جوجه اجداد، افزایش هزینه های تولید و عدم همخوانی قیمت های تعیین شده توسط دولت با میزان تولید باعث کاهش انگیزه مرغداران برای تولید و در نتیجه کاهش میزان تولید تخم مرغ در استان شده است.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در گذشته رتبه اول تولید و صادرات تخم مرغ در کشور را داشته، افزود: همچنین در پنج سال گذشته 60 درصد صادارت تخم مرغ مربوط به استان ما بوده است.

امروز مرغداران با حدود 55 تا 60 درصد ظرفیت های تولیدی کار می کنند و رغبتی به پرورش مرغ های تخم گذار ندارند.

رییس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی ادامه داد: در سال 1398 تولید روزانه تخم مرغ در استان بالغ بر 600 تن بود اما در حال حاضر میزان تولید روزانه این محصول به 320 تن رسیده است؛ یعنی میزان تولید تخم مرغ در روز به طور تقریب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوراک دام تامین نشود قیمت تخم مرغ افزایش خواهد یافت

خوراک دام تامین نشود قیمت تخم مرغ افزایش خواهد یافت