مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 05:202021-11-15پزشكي

از ابتلای 2 برابری مردان به سنگ کلیه تا ارتباط مصرف لبنیات و سنگ سازی کلیه ها


یک متخصص کلیه و مجاری ادرار در همدان و رییس مرکز تحقیقات ارولوژی و نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا درگیری مردان در بروز سنگ کلیه را بیشتر از زنان اعلام کرد و گفت: - ایسنا/همدان یک متخصص کلیه و مجاری ادرار در همدان و رییس مرکز تحقیقات ارولوژی و نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا درگیری مردان در بروز سنگ کلیه را بیشتر از زنان اعلام کرد و گفت: سنگ کلیه در جنسیت مذکر دو برابر بیشتر از مونث است.

دکتر حبیب اله موسوی بهار در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: احتمال بروز سنگ کلیه در مجموع در مردان دو برابر بیشتر از زنان است که علت آن ناشی از هورمون های مردانه است.

این متخصص با بیان اینکه متاسفانه سنگ کلیه جزو بیماری های شایع برای همه انسان ها محسوب می شود، اظهار کرد: تمامی جوامع در نقاظط مختلف دنیا از دیرباز با سنگ کلیه درگیر بوده، بنابراین این بیماری قدمت زیادی داشته و حتی از فسیل های به دست آمده می توان به سابقه وجود این بیماری در غارنشینان پی برد.

وی ادامه داد: در کتاب قانون بوعلی سینا راهکارهای تسکین و کاهش درد ناشی از سنگ کلیه و راه های درمان آن عنوان شده، این موضوع نشان دهنده سابقه این بیماری در سالیان دراز است.

وی با اشاره به بروز سنگ کلیه در حیوانات، اظهار کرد: این بیماری در حیوانات نیز دیده می شود که گاهی در آنها منجر به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ابتلای 2 برابری مردان به سنگ کلیه تا ارتباط مصرف لبنیات و سنگ سازی کلیه ها

از ابتلای 2 برابری مردان به سنگ کلیه تا ارتباط مصرف لبنیات و سنگ سازی کلیه ها