مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 05:302021-11-15اجتماعي

81 اثر میراث معنوی خراسان جنوبی ثبت ملی شد/هفت اثر در راه ثبت


مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 81 میراث معنوی خراسان جنوبی ثبت ملی شده است، گفت: هفت اثر میراث ناملموس نیز در راه ثبت است.

- اظهار کرد: تاکنون 81 اثر میراث معنوی در خراسان جنوبی به ثبت ملی رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هفت اثر معنوی یا همان میراث ناملموس استان در راه ثبت ملی است، بیان کرد: اقدامات لازم برای ثبت ملی این آثار انجام و برای تأیید در تهران ارسال شده است.

رمضانی با بیان اینکه پنج پرونده در حوزه دانش های بومی و مهارت ها و 2 پرونده در حوزه غذاها و شیرینی های سنتی است، ادامه داد: از جمله این آثار دانش و فن سنتی شیره پزی انگور در استان و غذای سنتی نون جوش در بیرجند از جمله این غذاها است.

وی گفت: به طور کلی زمانی یک اثر معنوی یا میراث ناملموس ثبت ملی می شود که از نظر مردم شناسی و اجتماعی واجد ارزش باشد و بخشی از ارزش های اجتماعی و فرهنگی مردم در آن متصور شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی درباره حمایت از آثار معنوی و میراث ناملموسی که ثبت ملی می شود، اظهار کرد: ما آثار و برنامه هایی که ثبت ملی می شوند را هر ساله برگزار می کنیم تا در وهله اول در بین مردم به ویژه جوان ترها معرفی شوند و در اذهان مردم باقی بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

81 اثر میراث معنوی خراسان جنوبی ثبت ملی شد/هفت اثر در راه ثبت

81 اثر میراث معنوی خراسان جنوبی ثبت ملی شد/هفت اثر در راه ثبت