مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 05:352021-11-15سياسي

کشاورزی که بذر کتاب در زمین روحش می کارد


کمال توکلی یک کشاورز اهل روستای شوریجه سروستان است که بیشتر از 5 دهه از عمرش می گذرد و در کنار کشاورزی روزانه ساعات زیادی را به مطالعه کتابهای گوناگون اختصاص داده کسی که هرکجا کتاب باشد همانجا ایستاده است حتی اگر یک بساط کوچک دستفروشی کتاب باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سروستان، این روزها که دنیای دیجیتال جای همه چیز را پر کرده رسانه ها با موضوعات متنوع و چاپ روزنامه و تا حدود زیادی مجلات  و کتاب ها دستخوش تغییراتی شده اند ولی همچنان استفاده از کتاب ها و نشریات کاغذی در بین اهالی مطالعه جایگاه ویژه ای دارد.

 شاید یکی از دلایل کم بودن مطالعه در جامعه بی توجهی مردم به خصوص قشر پر جمعیتی متولد و بزرگ شدم که اوضاع مالی مساعدی نداشتیم و پدر و مادرم هر دو از کشاورزان زحمت کش بودند و برای گذران زندگی همیشه تلاش می کردند؛ سواد نداشتند اما در کنار همه دغدغه هایشان با سواد شدن فرزندان بیشترین اولویت را داشت.

وی ادامه داد: چون در روستای ما امکانات زیادی برای تحصیلات نبود بعد از اتمام چهارم دبستان، برای کمک به خانواده مشغول به کار شدم و سال ها بعد در اوایل جوانی به خاطر علاقه زیادی که داشتم دوباره به دنبال تحصیل رفتم و در کلاس های شبانه شرکت کردم و تحصیل را تا مقطع دبیرستان ادامه دادم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزی که بذر کتاب در زمین روحش می کارد

کشاورزی که بذر کتاب در زمین روحش می کارد