مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 05:452021-11-15اقتصادي

معضل زیست محیطی مرکز دفن زباله حلقه دره کماکان ادامه دارد


مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه تنها مرکز دفن زباله استان البرز نیازمند ساماندهی گفت: معضل زیست محیطی حلقه دره کماکان ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: مرکز دفن حلقه دره بعنوان تنها مرکز دفن زباله در استان است که روزانه حدود 1500 تن زباله از شهرهای استان به این مرکز منتقل می شود.

در سالهای گذشته در این مرکز زیرساخت هایی برای ایجاد لندفیل مهندسی بهداشتی، تصفیه شیرابه، کارخانه تولید کمپوست، استحصال گاز و کارخانه پیرولیز ایجاد شد لیکن متأسفانه بدلایل مدیریت نادرست و عدم اراده قوی، تاکنون هیچ کدام از این طرح و پروژه های بصورت کامل اجرایی نشده و متأسفانه معضل زیست محیطی حلقه دره کماکان ادامه دارد.

حکیمی اشاره کرد: با افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش مصرف انواع مواد غذایی، تولید انواع پسماندها چه در بخش خانگی و چه در بخش های صنعتی بیش از پیش شده است.

مشکلات زیست محیطی که به دنبال انباشت و تجمع پسماندها به وجود می اید قابل چشم پوشی نیست.

در موضوع مدیریت پسماند سه موضوع باید در الویت قرار بگیرد: 1- فرهنگ سازی برای کاهش میزان تولید و همچنین تفکیک مواد بازیافتی نظیر کاغذ و مقوا، انواع پلاستیک و شیشه و … در مبدا که در اینصورت هم در وقت و انرژی و هم به لحاظ اقتصادی می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معضل زیست محیطی مرکز دفن زباله حلقه دره کماکان ادامه دارد

معضل زیست محیطی مرکز دفن زباله حلقه دره کماکان ادامه دارد