مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 06:352021-11-15اقتصادي

افزایش استفاده از سوخت های دارای گوگرد در اطراف تهران


اندازه گیری گاز آلاینده SO2 در پاییز امسال و مقایسه آن با پاییز سال گذشته نشان دهنده افزایش استفاده از سوخت های دارای محتوای گوگرد بالا در اطراف تهران است.

- ، این روزها خبرهای مختلفی درباره مازوت سوزی در کلانشهرهای کشور شنیده می شود اما همانگونه که منابع مختلفی برای تولید و انتشار آلاینده های هوا وجود دارد، آلاینده های متنوعی نیز چه به لحاظ تفاوت فیزیکی و چه از نظر فرمول شیمیایی در جو منتشر می شود.

محسن روشنی مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره می گوید: یکی از سوخت هایی که می تواند تولید میزان بالای آلایندگی داشته باشد، مازوت است که به علت کیفیت پایین خود و همینطور عدم احتراق کامل، می تواند موجب تولید گازی مانند مونوکسید کربن شود و همچنین می تواند به صورت مستقیم دوده و ذرات معلق بسیار ریز که مشکلات زیادی در سلامتی ایجاد می کند، منتشر کند.

آنگونه که روشنی گفته، با توجه به آنکه معمولاً در سوختی مانند مازوت، محتوای زیادی از سولفور و یا گوگرد وجود دارد، هنگام احتراق، گازهایی مانند دی اکسید گوگرد نیز تولید می شود.

این گاز علاوه بر آنکه خود یک آلاینده معیار به شمار می رود، می تواند با فعل و انفعالات شیمیایی در جو، موجب تشکیل ذرات معلق ریز نیز بشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش استفاده از سوخت های دارای گوگرد در اطراف تهران

افزایش استفاده از سوخت های دارای گوگرد در اطراف تهران