مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 06:452021-11-15سياسي

دادگاهی که پشت پرده اش داد می زند!/ به نام مردم ایران، به کام تحریم کنندگان


طی چهار روز، جلسه ای موسوم به دادگاه در لندن برگزار شد که ادعای مردمی بودن داشت اما کارمندان دولت آمریکا در آن حضور پررنگ داشتند و پوشش و برجسته سازی آن برعهده رسانه هایی بود که بازوهای اصلی تحریم مردم ایران در همه این سال ها بوده اند.

- از روز چهارشنبه 19 آبان، دادگاهی تحت عنوان دادگاه بین المللی مردمی آبان در لندن شروع به کار کرد که ادعای رسیدگی به دادخواهی قربانیان ایرانی و خانواده های آنان که از عدالت محروم بوده اند را داشت.

برگزارکنندگان ادعا می کنند این دادگاه 4 روزه در حضور شش حقوقدان مستقل بین المللی و با شهادت جمعی از افرادی که به هر نحو در حوادث آبان 98 حضور داشته اند برپا شده است.

هر چند جمهوری اسلامی که خود دارای دستگاه قضایی و توان برگزاری دادگاه های صالحه است، وجاهت و صلاحیتی برای این برنامه خارجی به رسمیت نمی شناسد؛ اما برگزاری این دادگاه از دو زاویه سؤال برانگیز بود.

اول، نوع پرداخت رسانه ای به این موضوع و دوم، نحوه اجرای فرایند دادرسی و نوع داده ها و روایت های مطرح شده از سوی شاهدان یا گزارشگران حقوق بشر.

  به خط شدن بازوهای تحریم مردم ایران برای یک برنامه مردمی! برنامه ای که برگزارکنندگانش رادیو فردا و… به صورتی کاملاً هماهنگ، برگزاری این دادگاه را پوشش می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاهی که پشت پرده اش داد می زند!/ به نام مردم ایران، به کام تحریم کنندگان

دادگاهی که پشت پرده اش داد می زند!/ به نام مردم ایران، به کام تحریم کنندگان