مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 07:052021-11-15پزشكي

انسولین ویکتوزا نداریم/ کمبود انسولین لانتوس مقطعی است


کارشنارس تجویز و مصرف منطقی داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اعلام کرد: انسولین ویکتوزا در هیچ جای کشور وجود ندارد.

- دکتر مجید حنیفه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: انسولین ویکتوزا در هیچ جای کشور وجود نداشته و برخی پزشکان این نوع انسولین را به بیماران تجویز می کنند که این انسولین در حال حاضر در بازار وجود نداشته و از هفته های آینده وارد بازار می شود که با افزایش قیمت همراه خواهد بود.

وی به کمبود انسولین قلمی لانتوس در بازار اشاره کرد و گفت: کمبود این دارو مقطعی بوده و از هفته های آینده ورد بازار می شود.

وی با بیان اینکه اگربه بیماری انسولین لانتوس تجویز شده و با کمبود این دارو در بازار مواجه است، می تواند از داروهای جایگزین موجود در بازار استفاده کند، گفت: این بیماران می توانند با مراجعه به پزشک متخصص از داروهای جایگزین استفاده کنند و در صورت اصرار برای مصرف انسولین لانتوس باید تا هفته های آینده منتظر بمانند.

دکتر حنیفه خاطرنشان کرد: در صورتیکه شهروندان دیابتی برای دریافت انسولین با نبود انسولین در بازار مواجه شدند می توانند با شماره 190 از روز شنبه تا چهار شنبه از ساعت 8 صبح تا 14 ظهر تماس بگیرند و موضوع را پیگیر شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انسولین ویکتوزا نداریم/ کمبود انسولین لانتوس مقطعی است

انسولین ویکتوزا نداریم/ کمبود انسولین لانتوس مقطعی است