مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 07:352021-11-15اقتصادي

توانگر: حذف ارز 4200 تومانی در شرایط فعلی موجب افزایش قیمت ها خواهد شد


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس در مورد حذف ارز 4200 تومانی و تبدیل آن به یارانه با دولت هم راستا است، اما در شرایط فعلی حذف ارز 4200 حتما موجب افزایش قیمت ها خواهد شد.

- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس در مورد حذف ارز 4200 تومانی و تبدیل آن به یارانه با دولت هم راستا است، اما در شرایط فعلی حذف ارز 4200 حتما موجب افزایش قیمت ها خواهد شد.

مجتبی توانگر در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ارائه لایحه تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده های دائمی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر موسوم به لایحه حذف ارز ترجیحی از سوی دولت گفت: لایحه دولت برای تبدیل ارز 4200 به یارانه ارزی در شرایطی با دو فوریت ارائه شد که فوریت آن به تصویب نرسید.

این عدم تصویب با طرح این پرسش همراه بود که چرا مجلس که سال گذشته در تصویب بودجه 1400 اصرار جدی بر تبدیل ارز 4200 به یارانه نقدی داشت، این بار که دولت عزم این کار را دارد، با فوریت آن مخالفت کرده است.

وی افزود: واقعیت ماجرا این است که فاصله رای موافقان و مخالفان در مجلس نزدیک بود اما استدلال مخالفان به تبعات ماجرا بر می گشت.

در حال حاضر با تورم 50 درصدی به روایت مرکز آمار و حدود 60 درصد به روایت بانک مرکزی مواجه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانگر: حذف ارز 4200 تومانی در شرایط فعلی موجب افزایش قیمت ها خواهد شد

توانگر: حذف ارز 4200 تومانی در شرایط فعلی موجب افزایش قیمت ها خواهد شد