مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 07:452021-11-15اقتصادي

استقبال 1200 خانواده در ایلام از ذخیره سازی خون بندناف


مدیر بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی ایلام گفت: تاکنون 1200 مورد خون بند ناف به نام استان ایلام در بانک خون بند ناف کشور ذخیره شده است.

- معصومه بلوچی در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: فرهنگ سازی درست و آگاهی یافتن خانواده ها از نتایج خوب ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف در درمان بیماری ها، چه در سال 99 و چه در شش ماه نخست امسال حتی با وجود شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی جامعه، استقبال از طرح روند افزایشی داشته است.

مدیر بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی ایلام افزود: در شش ماهه نخست امسال، 15 درصد افزایش ذخیره سازی خون بند ناف با وجود اپیدمی کووید 19 نسبت به سال گذشته داشته ایم.

البته این روند نشانه ی اهمیت مضاعف خانواده ها به سلامتی است.

وی با بیان اینکه در سال 99 نسبت به سال قبل آن 80 درصد رشد داشته ایم، گفت: بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی از سال 84 تاسیس و در جهت اهمیت و فرهنگ سازی مزیت های ذخیره سازی سلول های بنیادی تلاش های فراوان کرده است این در حالی است که با وجود اینکه تنها چندین سال از راه اندازی دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف در استان ایلام می گذرد با رشد تقاضا روبرو هستیم به نحوی که تاکنون 1200 نمونه خون بند ناف ذخیره سازی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال 1200 خانواده در ایلام از ذخیره سازی خون بندناف

استقبال 1200 خانواده در ایلام از ذخیره سازی خون بندناف